În articolele anterioare pe blog, am discutat despre turbină: ce se întâmplă dacă circuli cu aceasta defectă și ce e bine să faci într-o astfel de situație, să cumperi una nouă sau să o recondiționezi pe cea veche. Un alt element al mașinii, la fel de important precum turbina, este DPF-ul, cunoscut și sub numele de filtru de particule, despre care vrem să discutăm astăzi.
Îți prezentăm în rândurile ce urmează ce este DPF-ul, ce implică curățarea sa, dar și care sunt cele mai frecvente simptome în caz de defectare. Mai e nevoie să spunem că atunci când DPF-ul se înfundă ne poți solicita ajutorul? Nu credem. Așadar, dacă știi deja că DPF-ul prezintă probleme, treci direct pe pagina de contact și ia legătura cu noi.
Ce este DPF-ul și care este rolul său?
După cum am enunțat și mai sus, DPF-ul este cunoscut mai mult în România sub denumirea tradusă, adică filtru de particule. El este instalat pe mașinile diesel și are rolul de a reține particulele rezultate în urma arderii motorinei care au efecte nocive, poate chiar potențial cancerigen pentru oameni.
Atunci când se înfundă filtrul de particule, problema este semnalată în bordul mașinii, prin aprinderea martorului specific. Dacă alegi să ignori martorul aprins și continui să circuli cu mașina a cărei filtru de particule este înfundat, funcționarea motorului va fi afectată, iar nivelul noxelor eliberate în atmosferă va crește.
Ajutor! S-a înfundat filtrul de particule! Ce trebuie să fac?
Există două soluții din care poți alege atunci când DPF-ul mașinii tale s-a înfundat. Bine, aceste două soluții sunt valabile doar în cazul în care DPF-ul mașinii tale nu are funcție de regenerare. Ce face această funcție? Este activată periodic de către softul mașinii pentru a arde depunerile de pe DPF la temperatură înaltă.
Revenind, iată care sunt cele două soluții la care poți apela atunci când filtrul de particule al mașinii s-a înfundat. Prima soluție, recomandată de către toți producătorii auto, este înlocuirea filtrului. Această soluție vine la pachet și cu o problemă de natură financiară: un filtru nou de particule costă aproximativ 900-1000 de euro și nu oricine își permite să suporte o astfel de cheltuială.
Următoarea soluție, cu care te putem ajuta chiar noi, este curățarea filtrului de particule înfundat. Noi îți oferim diagnoză gratuită pentru a fi sigur că mașina ta are nevoie de servicii de curatare a filtrului dpf. În rândurile următoare, îți prezentăm cum lucrăm noi, cum curățăm un filtru de particule ca la carte, într-un timp scurt.
Cum se curăță filtrul de particule?
Noi, la TurboDoctor, începem cu verificarea filtrului de particule pentru a stabili stadiul în care acesta se află. Următorul pas presupune injectarea unei soluții speciale ce acționează asupra depunerilor și cenușei din filtrul de particule.
După ce soluția își face efectul, filtrul de particule este montat în aparatul de curățare și începe îndepărtarea cenușei cu ajutorul presiunii mari de apă și aer. Care este următorul pas? Ai ghicit! Uscarea filtrului de particule! După ce îl uscăm corespunzător, trecem la testele finale de presiune, întocmim garanția și ți-l livrăm prin curier rapid. Asta înseamnă că va ajunge foarte repede la tine.
Cât costă curățarea filtrului de particule?
Diferența de preț este uriașă, am putea spune, între un filtru de particule nou și unul curățat. Prețurile noastre sunt calculate în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii. Așadar, dacă pentru un filtru nou de particule ar trebui să scoți din buzunar, aproximativ 1000 de euro minim, serviciul nostru profesional de curățare, pentru mașinile cu 0-2499 capacitate cilindrică, te “ușurează” de doar 400 de lei.
Odată cu creșterea capacității cilindrice, crește și prețul. Așadar, pentru mașinile cu 2500 – 3999 cc, trebuie să scoți din buzunar 550 de lei. Este curios să știi cât costă curățarea filtrului de particule pentru o mașină cu peste 3999 cc? Doar 800 de lei. Nu-i așa că ești mult mai câștigat dacă alegi să cureți filtrul de particule, în loc să îl schimbi cu unul nou?
Care sunt semnalele de avertizare ale unui filtru de particule înfundat?
Puterea redusă a motorului, aprinderea martorului specific în bord, dar și eliminarea unui fum negru la evacuare sunt principalele semne care indică faptul că filtrul de particule al mașinii tale este înfundat.
Știi deja ce trebuie să faci. Îți așteptăm apelul, iar de îndată ce filtrul tău de particule ajunge la noi, ne apucăm de treabă.