Informații Tehnice DPF

Informează-te despre defecțiunea DPF-urilor.

AFLĂ MAI MULTE

Defecțiunea Filtrului de Particule

Filtrele de particule sunt instrumentul introdus în mașinile moderne (începând cu anul 2005) odată cu norma de poluare EURO 5, gândite pentru a reduce depunerile toxice de PM25 (particule cu dimensiunea mai mică de 2.5 microni), depuneri foarte periculoase pentru oameni, deoarece acestea pot ajunge adânc în căile noastre respiratorii și crea probleme grave de sănătate.

Un filtru de particule utilizat corect poate lucra pe mașină o perioadă foarte mare de timp, în schimb, datorită uzurii sau defecțiunilor apărute la alte componente ale motorului, acestea se pot încărca sau topi!

Problemele apărute pe filtrul de particule pe o mașină pot fi de două feluri:

Informații Tehnice Dpf
Informații Tehnice Dpf

TURBO DOCTOR

Motivele defectării filtrului

Vezi motivele pentru care pot apărea probleme la filtru.

Fiecare regenerare pe care filtrul de particule o face, depozitează în urma arderii funinginei (depunerea proaspătă de carbon) o mică cantitate de cenușă (depunerea de culoare cenușie ce se acumulează în filtrul de particule). Astfel, la un anumit număr de km, contrapresiunea în filtrul de particule crește (datorită cenușei ce nu se mai regenereaza), iar codul de eroare apare în bord.

În acest caz problema se rezolvă simplu, doar prin curățarea filtrului de particule și reinițializarea acestuia.

Mersul subturat în regim urban grăbește această înfundare normală, pe cand mersul mai sportiv poate crește intervalul de timp până la curățare și cu 200- 300.000km

Încărcarea filtrului de particule se face mult mai repede dacă amestecul aer/combustibil nu este cel corect, în cazul unei fisuri în sistemul de admisie, motorina injectată nu arde corect din cauza lipsei oxigenului, astfel filtrul de particule se încarcă foarte repede și se regenerează foarte des, lucru care duce la înfundarea lui prematură sau chiar topirea acestuia.

Filtrul de particule este gândit pentru a regenera doar depunerile de carbon rezultate în urma arderii, în cazul în care turbina sau motorul consumă ulei, astfel introducând uleiul în filtrul de particule, acesta se va înfunda prematur. Acest caz se rezolvă prin curățarea filtrului de particule, dar pentru a înlătura și cauza, turbosuflanta trebuie schimbată sau recondiționată și întreaga tubulatură de admisie curățată.

Regenerarea filtrului de particule se face după caz, fie prin motorină, injectate de injectoarele motorului pe timpul de evacuare (post-injecție), fie cu ajutorul unui injector suplimentar, poziționat pe galeria de evacuare înainte de DPF.

Unul sau mai multe injectoare defecte pot afecta calitatea regenerărilor, astfel filtrul de particule înfundându-se prematur. În cazuri extreme, atunci când injectoarele introduc prea multă motorină în DPF în timpul regenerărilor, acesta se poate topi, moment în care singura variantă poate fi, doar schimbarea filtrului de particule cu unul nou.

Filtrul de particule este monitorizat de către ECU (calculatorul mașinii) cu ajutorul senzorilor de temperatură și de presiune pe care filtrul de particule ii are. Dacă unul dintre acești senzori se defectează, întârzierea înlocuirii acestuia va inhiba regenerarea filtrului de particule, astfel filtrul de particule intră în regim de protecție, limitând puterea motorului.

Această problemă este și cea mai distructivă de multe ori. Posibilitatea de regenerare forțată este o operațiune de service, care se face doar în anumite cazuri. Un filtru înfundat, de exemplu cu ulei, poate lua foc în timpul unei regenerari forțate. Noi, cei din Echipa Turbo Doctor, având o experiență foarte mare în identificarea si eliminarea problemelor pe sistemul de tratare a gazelor de eșapament, știm că regenerarea forțată poate rezolva problema unui filtru de particule doar temporar (câteva săptămâni), dar pune în pericol componenta acestuia.

Un filtru de particule înfundat se poate curăța sigur doar prin curățarea hidro-chimică cu ajutorul unei aparaturi speciale.

Odată cu utilizarea filtrelor de particule în producția de mașini, norma de ulei folosită a fost schimbată, iar folosirea unui ulei fără normă DPF (a se citi manualul de întreținere a mașinii pentru norma exactă de ulei) duce la încărcarea mult mai rapidă a filtrului de particule cu cenușă și în anumite cazuri poate duce la erori de eficiență ale regenerărilor.

Sfătuim ca la fiecare schimb de ulei, mecanicul să se asigure că uleiul folosit este unul cu normă pentru motoare cu filtre de particule (cu conținut redus de cenușă și sulf).

Oferim diagnoză gratuită!

Tehnicienii noștri cu peste 5 ani de experiență sunt aici pentru a diagnostica și repara orice problemă a filtrului tău de particule.

Informații Tehnice Dpf
Coșul meu

Formular diagnoză gratuită

Diagnoză gatuită
Call Now Button