Informații Tehnice Injectoare
Informează-te despre defecțiunea injectoarelor.
AFLĂ MAI MULTE
Defecțiunea Injectoarelor
Injectoarele Diesel se pot defecta din două mari motive: o problemă de calitate a unei piese componente (sub 5% din cazuri – ex: o piesă neconformă din fabricație) sau din cauza unei probleme cu combustibilul folosit (peste 95% din cazuri- ex: un combustibil contaminat cu apă, șpan etc).
Injectoarele moderne sunt concepute pentru a avea o durată de viață echivalentă cu cea a motorului, în schimb, datorită unor factori externi, dar și regimului intens de lucru (de până la 2400 de bari), injectoarele diesel se pot defecta mai repede. Mai jos vom explica principalele efecte pe care le au injectoarele defecte pe motor dar și cauzele lor.


TURBO DOCTOR
Motivele defectării injectoarelor
Vezi motivele pentru care pot apărea probleme la injectoare.
Semne
- Motorul pornește greu
- Erori ce indică o presiune joasă în rampa de injecție
Cauze
- Defecțiunea supapei de retur din injector
- Distrugerea garniturilor de înaltă presiune din injector
- Crăpături în injector
- Reglaj incorect
De cele mai multe ori această defecțiune este cauzată de distrugerea supapei de retur a injectorului, mai exact a scaunului de etanșare din cauza unui contaminant (span sau reziduu) provenit din combustibilul introdus la pompa de alimentare sau apărut în sistem în urma unei reparații incorecte sau datorită neschimbării filtrului de motorină.
Semne
- Motorul nu pornește
- Compensări ale injectoarelor mari (pozitive cu +)
- Coduri de eroare
- Fum alb la pornire sau continuu
Cauze
- Mizeria sau rugina care blochează diuza
- Injector blocat
- Probleme electrice
- Pierderea compresiei pe unul dintre cilindri
- Supraîncălzirea diuzei din cauze externe
De cele mai multe ori astfel de probleme apar atunci când dintr-un motiv extern diuza injectorului este supraîncălzită astfel, toleranțele din interiorul injectorului se modifică, piesele din interior circula mai greu, cantitățile injectate într-un interval de injecție diminuându-se!
Semne
- Fum negru și “Tăcăneală de injectoare”
- Corecții ale injectoarelor cu valori negative (cu -)
- Temperaturi mari ale gazelor de eșapament
- Defecțiuni ale motorului sau șoc hidraulic datorate excesului de motorină
Cauze
- Defecțiunea supapei de retur a injectorului
- Defecțiuni sau deformări ale diuzelor
- Mizerie sau span în combustibil
- Suprapresiune în sistemul de injecție
- Fisuri în injector sau în diuza acestuia
Acest tip de defecțiune este și cel mai periculos din cele enumerate deoarece, poate crea defecțiuni grave la nivelul motorului, în astfel de cazuri , recomandăm oprirea imediată a folosirii mașinii și trimiterea injectoarelor către verificare/reparație.
Semne
- Mers neregulat a motorului
- Corecții cu variații foarte mari ale injectoarelor
- Diferențe mari între temperatura gazelor evacuate de la un cilindru la altul
Cauze
- Diuza lovită și/sau supraîncălzită
- Reglaj incorect
- Diuza infundată parțial
- Defecțiuni realizate de supraîncalzirea camerei de ardere
Acest tip de problemă des întalnită în rândul injectoarelor poate da multe bătăi de cap mecanicilor, deoarece, compensările injectoarelor variază constant și nu se știe cu exactitate dacă problema este pe injectoare sau pe alte componente! De aceea noi mereu recomandăm testarea pe bancul nostru profesional de probă în cazul unei suspiciuni de defecțiune la nivelul injectoarelor!
Semne
- Mers neregulat
- Tăcănit de injector
- Corecții cu variații mari ale injectoarelor
- Topire piston
- Temperaturi neregulate ale gazelor de eșapament cu variații mari ale injectoarelor
Cauze
- Defecțiuni ale supapei de retur
- Asamblare incorecta a injectorului
- Reglaj incorect
- Mizerie ce blochează temporar piese ale injectorului
Acest tip de problemă este întâlnit cel mai des atunci când se montează pe mașină injectoare din dezmembrări! Din cauza depozitării incorecte în parcurile de dezmembrări, în timp, în interiorul injectoarelor apare coroziunea (rugina), care odata montat injectorul pe mașina, creează întârzieri mari în injecție, sau în cel mai rău caz blochează pe deschis injectorul!

Turbo doctor
Prevenția Defecțiunilor
În peste 95% dintre cazuri, defecțiunile injectoarelor apar din cauza unor factori externi precum:
- Combustibil contaminat (apă, mizerie, etc)
- Consum de ulei (turbo defect sau motor defect)
- Temperatură prea mare în camera de ardere (din cauza unui DPF înfundat)
- Filtru de combustibil neschimbat la timp
- Defecțiuni cauzate de alte reparații incorecte (injectoare forțate, lovite pentru extragere, etc)
Mentenanța corectă a mașinii și a tuturor componentelor acesteia este crucială pentru buna funcționare a sistemului de injectie.
Alături de alimentarea cu un combustibil de calitate, sistemul tău de injecție poate funcționa mult timp fară probleme.
Oferim diagnoză gratuită!
Tehnicienii noștri cu peste 5 ani de experiență sunt aici pentru a diagnostica și repara orice problemă a injectorului tău.
