Diagnoză gratuită: Programează-te!

Blog

Tot ce trebuie să știi despre DPF – iată cât de importantă este această componentă a mașinii tale

Cu toții ați auzit despre filtrul de particule al mașinii, corect? Însă nu știm câți dintre voi știu exact ce face acesta, care sunt motivele pentru care se înfundă uneori și ce trebuie făcut pentru a-l readuce la viață, dacă putem spune așa. Dar nu-i nimic, căci astăzi ne luăm timp suficient pentru a discuta despre toate aceste aspecte. Așadar, ia un loc și să începem.

Ce este filtrul de particule și cum funcționează?

Despre filtrul de particule trebuie să știi că este un dispozitiv de filtrare ce este situat în partea de evacuare, adică postardere.

Eficiența DPF-ului este de 95 – 100%. El reușește să reducă considerabil emisiile de particule nearse și cenușă din gazele de ardere. Sunt acestea dăunătoare? Da, foarte dăunătoare, mai ales pentru oameni. Odată inhalate, acestea se fixează pe pereții plămânilor, iar, potrivit medicilor, sunt cancerigene.

Ce durată de viață are DPF-ul?

Conform testelor și studiilor efectuate de-a lungul timpului, durata de viață a unui filtru de particule este situată între 100.000 – 250.000 km. Aceste valori pot varia în funcție de condițiile de exploatare, însă de obicei nu depășesc 350.000 km.

Ce influențează mai exact durata de viață a filtrului de particule? Este vorba în principal despre stilul de condus (drumurile scurte și dese, tipice exploatării urbane, nu sunt deloc benefice). Tipul de combustibil utilizat, uleiul motorului, injectoarele/rampa comună de combustibil, problemele pe partea de admisie a aerului, problemele la senzorii de presiune, atunci când valva EGR este înfundată sau defectă, anumite componente ale motorului uzate sau există probleme la nivelul turbocompresorului ce pot arde uleiul, toate acestea pot influența durata de viață a DPF-ului.

De ce se înfundă filtrul de particule?

DPF-ul se poate înfunda din cauza acumulării excesive de particule fine(PM2.5) în interiorul său. De unde apar aceste particule? Ei bine, ele se regăsesc în gazele de eșapament ale mașinii, înfundarea filtrului de particule fiind mai comună în cazul celor diesel, în timpul procesului de ardere a combustibilului.

După cum am enunțat și anterior, rolul filtrului de particule este de a captura și reține aceste particule, astfel încât să nu fie emise în atmosferă. Cu cât numărul particulelor este mai mare, cu atât mai mult crește riscul ca DPF-ul să se înfunde.

Totuși, există și alte motive pentru care filtrul de particule se poate înfunda. Sesiunile scurte de șofat, dar și traficul intens, fac procesul automat de regenerare a filtrului ineficient, ceea ce înseamnă că particulele nu sunt complet eliminate.

Un alt motiv pentru care DPF-ul se poate înfunda este utilizarea combustibilului de calitate slabă, care poate favoriza formarea și acumularea mai rapidă a reziduurilor în sistemul de eșapament.

Pătrunderea uleiului de motor în sistemul de eșapament poate forma depuneri pe suprafața filtrului de particule, înfundându-l. Mai putem aminti aici și de tehnologia de regenerare care, dacă nu funcționează corespunzător, poate favoriza înfundarea filtrului.

Cum rezolvi problema DPF-ului înfundat?

Cea mai la îndemână soluție, dar și cea mai accesibilă, este serviciul de curatare DPF. Ce presupune acest lucru? Ei bine, se începe cu verificarea filtrului de particule pentru a stabili stadiul în care se află. După care se trece la pasul următor și anume injectarea unei soluții speciale în filtrul de particule. Această soluție acționează asupra depunerilor și cenușii. Cu ajutorul presiunii mari de apă și aer din cadrul aparatului special de curățare, cenușa este îndepărtată din DPF.

Ultimul pas implică uscarea cu aer cald a DPF-ului, după care încep testele finale de presiune și se întocmește garanția. Filtrul de particule îți va fi livrat în cel mai scurt timp prin curier rapid.

Cât costă să cureți DPF-ul? Ei bine, prețul final este influențat de capacitatea cilindrică a motorului. Pentru o mașină a cărei capacitate cilindrică este situată în intervalul 0 – 2499, va trebui să scoți din buzunar 400 de lei. În cazul unei mașini cu o capacitate cilindrică de 2500 până la 3999, prețul este de 550 de lei. Curățarea filtrului de particule pentru mașinile cu capacitatea cilindrică mai mare de 3999 costă 800 de lei.

Așadar, iată tot ce trebuie să știi despre filtrul de particule al mașinii tale. Cu cât ești mai atent cu mașina ta, cu atât mai ferit vei fi de probleme cu DPF.

Nu știi ce piesă este compatibilă cu mașina ta?

Coșul meu

Formular diagnoză gratuită

Diagnoză gatuită
Call Now Button